De diversiteitswerking

Militanten kunnen steeds een beroep doen op de diversiteitsconsulenten van het ABVV. Zij helpen je om te ijveren voor een rechtvaardig personeelsbeleid.

• Is er op jouw bedrijf aandacht voor welzijn op de werkvloer?
  • Hoe zit het met de werkdruk op jouw bedrijf?
  • Wordt discriminatie een halt toegeroepen?
  • Worden nieuwe medewerkers op jouw bedrijf goed onthaald?
  • Krijgen alle medewerkers voldoende opleiding?
  • Heb je vragen over de arbeidsorganisatie op je bedrijf?

Onze diversiteitsconsulenten helpen je verder in je vakbondswerk om tot een sterk overleg te komen met je werkgever. Ze staan je bij met goede raad, voorbeelden en directe ondersteuning. Dat gebeurt altijd op maat van jouw syndicale werking en de werking van je bedrijf.

De diversiteitswerking zet in op gelijke kansen voor elke werknemer in een bedrijf: van sollicitatiegesprek, over groeikansen tot beleid voor ouderen werknemers. Verschillen zoals afkomst, gender en leeftijd spelen hierbij een rol, maar we kijken ook naar werkdruk, arbeidsorganisatie,… Zelfs voor de analyse van een telewerk policy kan je bij ons terecht!

Onze doelstelling is steeds ervoor te zorgen dat militanten geïnformeerd naar het sociaal overleg kunnen stappen om te werken aan een sterk collectief beleid in de organisatie.

Contact

Onze diversiteitsconsulenten Bart en Matilde kan je altijd bereiken op 09/2655260 of diversiteit.oostvlaanderen@abvv.be voor meer info. We staan klaar om je verder te helpen en je vragen te beantwoorden, ook voor het inrichten van een opleiding of infosessie rond onze thema's op je werkvloer of in je syndicale delegatie. Aarzel dus niet om contact op te nemen!

Thema's

Voorbeelden uit de praktijk

Natuurlijk zegt een goed voorbeeld meer dan de theorie, dus bekijk zeker deze trajecten zodat je een idee krijgt hoe we concreet te werk gaan.

Zoek op trefwoord

bedrijfsopleidingsplannen communicatie competenties discriminatie diversiteit flexibiliteit leeftijdsbewust personeelsbeleid preventief bedrijfsbeleid racisme re-integratie werkbaar werk