Personeelskrant

Nieuw online contactformulier

Vanaf 1 juli kunnen mensen hun vraag stellen via ons nieuw online contactformulier. Dit contactformulier werd de afgelopen weken getest door verschillende diensten en centrales. Het vervangt het e-loket en ook de algemene mailboxen. Na 1 juli krijgt elke email naar een afgesloten mailbox een autoreply met de melding om de vraag via het online contactformulier opnieuw te stellen. Alle vragen via het online contactformulier worden gebundeld per regio en dienst en in een dienstmap op de server geplaatst. De verwerking van de vragen verloopt volgens richtlijnen per dienst.  We engageren ons dat leden binnen de drie werkdagen een antwoord krijgen.

Displays met contactflyers

We willen ook mensen helpen die minder digitaal vaardig zijn. In de week van 6 juli zullen in al onze kantoren displays met contactflyers worden geplaatst. Mensen die langskomen zonder afspraak of geen toegang hebben tot het online contactformulier kunnen hun vraag formuleren via deze flyer. De ingevulde contactflyers zullen in de hoofdkantoren verdeeld worden naar de verschillende diensten door de medewerker die de post beheert. In de andere kantoren gebeurt dit door de medewerkers van de dienst werkloosheid. Ook hiervoor werden richtlijnen uitgewerkt.

Versterking team telefonie

De afgelopen maanden boden en bieden heel wat medewerkers ondersteuning aan andere diensten. Omdat iedereen zich stilaan opnieuw op de eigen taken zal focussen, versterken jobstudenten deze zomer het team telefonie. De jongeren volgen een opleiding waarin ze de structuur en de diensten van het ABVV OVL leren kennen, een basisopleiding AS400 krijgen en ook het telefoniesysteem onder de knie krijgen. In de opleiding is ook aandacht voor klantvriendelijke communicatie. Door het inzetten van jobstudenten zorgen we ervoor dat we deze zomer elke dag telefonisch bereikbaar zijn van 9u tot 12u en van 14u tot 16u30.

ABVV OVL contactcenter

In de loop van augustus starten de front office medewerkers werkloosheid. De selectieprocedure is volop aan de gang. Na een opleiding van twee weken zullen zij vanaf 31 augustus het ABVV OVL contactcentrum bemannen. Dit zal ons helpen om onze leden sneller en efficiënter te kunnen helpen. De front office medewerkers fungeren als agent telefonie en verwerken de vragen die ons via het contactformulier bereiken.  Als eerste aanspreekpunt voor onze leden staan zij in voor een klantvriendelijke en correcte dienstverlening.  Zij verwijzen door waar nodig naar de verschillende diensten en centrales.

Dienstverlening op afspraak

Ook tijdens de zomermaanden kunnen leden op afspraak bij ons terecht. De testfase die eind mei startte en waarbij medewerkers van de dienst sociaal recht, loopbaanadvies- en begeleiding en de centrales afspraken konden inboeken, is goed verlopen. Jullie oordelen zelf of het nuttig is om een dossier op het kantoor te bespreken. Om leden eenvoudig en duidelijk te informeren over de voorzorgsmaatregelen in onze kantoren werd in overleg met het CPBW de affiche met de COVID-richtlijnen aangepast. We zorgen ervoor dat ze overal uithangt. Ook de plexischermen zijn in elk kantoor aanwezig om de veiligheid te verzekeren. Leden kunnen tot het einde van augustus zelf geen afspraak maken. We onderzoeken hoe we dit na de zomer wel kunnen faciliteren en welke tool hier het meest voor geschikt is. Hierover horen jullie later meer.