Problemen op de werkvloer

Wij staan klaar om vragen te beantwoorden over jouw tewerkstelling, geschillen met de werkgever op te lossen en op te komen voor jouw rechten op de werkvloer.

Specifieke vragen over je tewerkstellingssituatie bij je huidige werkgever:

Is je verloning juist? Hoe zit het met extra-legale voordelen? Wordt de arbeidstijd gerespecteerd? Je ziet op de werkvloer discriminatie, uitbuiting, racisme, pestgedrag enz.

Problemen met de werkgever:

De vakcentrales hebben consulenten die de bedrijven van jouw sector goed kennen. Heb je problemen met je werkgever (je wordt niet correct betaald, hij dreigt met ontslag, ...), ga dan langs bij je vakcentrale. Deze kan contact opnemen met jouw werkgever. Veel problemen zijn immers na tussenkomst van de vakcentrale (aangetekende brief) opgelost.

Mijn werk is onwerkbaar geworden.
Het gaat niet goed in het bedrijf. Wellicht komt er een herstructurering of faillissement
Via onze loopbaanbegeleiders kan je nieuwe jobmogelijkheden ontdekken.

Contact

• Maak een afspraak bij de consulent van je vakcentrale. De contactgegevens vind je hier op onze website of kreeg je bij aansluiting.
  • Als je niet zeker bent tot welke centrale je behoort, dan verwijzen wij je vanuit elk kantoor door naar de juiste persoon.
  • Ook telefonisch of via het e-loket kunnen we je al op weg helpen of bij de juiste persoon brengen.