Werk zoeken (VDAB)

Bij het zoeken naar werk en contact met de VDAB komen heel wat zaken kijken. Sommigen komen zelfs in de problemen met de VDAB en dreigen hun uitkering te verliezen. We begeleiden jou om sterk te staan op de arbeidsmarkt.

We zorgen ervoor dat jouw uitkering niet in het gevaar komt

We geven elke maand info's:

• Je wordt als nieuwe werkzoekende automatisch uitgenodigd op de info "Werkloos, wat nu?" waarbij we je rechten en plichten op een rij zetten. Hier vind je onze agenda.
  • Tijdens de info 'Werken met VDAB tools' leer je hoe je Mijn loopbaan, jouw online VDAB dossier zelf in orde kunt brengen. Dit is verplicht voor elke werkzoekende. Je kan nadien ook nog een workshop volgen en maken een individuele afspraak indien gewenst. Hier vind je onze agenda.
  • We geven tips bij het schrijven van een sollicitatiebrief, een CV en helpen jou bij het zoeken naar een geschikte opleiding
  • Het correct invullen van jouw VDAB dossier is belangrijk omdat een slecht dossier kan leiden tot foute vacatures, foute opleidingen en grote problemen met de VDAB. Soms verlies je hierdoor je werkloosheidsuitkering. Onze loopbaanconsulenten helpen jou graag verder, klik hier

We zoeken naar gepaste vacatures en helpen zo bij je zoektocht naar een job

• Je moet zelf zoeken naar werk. Dat is niet altijd gemakkelijk. Veel werkzoekende geraken in de problemen met de VDAB omdat ze niet snel genoeg een job vinden.
  • Daarnaast stuurt de VDAB jou ook vacatures op. Dit zijn niet altijd de meest gepaste vacatures. Wij kunnen ook meezoeken naar vacatures. We houden rekening met jouw wensen en mogelijkheden en met de kwaliteit van de job.
  • Wil je ook van ons vacatures ontvangen, schrijf je dan in bij ons jobloket.

Problemen met de VDAB? Uitnodiging voor een verhoor?

• Wij worden op de hoogte gebracht van deze VDAB- uitnodiging en kunnen wij je vooraf voorbereiden op dit verhoor. Daarom ontvang je ook van ons, het ABVV, een uitnodiging. Maak zeker een afspraak. Jouw recht op uitkeringen hangt ervan af. Onze loopbaanconsulenten helpen jou graag verder, klik hier.