Werkloosheid (RVA)

Wij maken je werkloosheidsdossier op en zorgen voor een snelle betaling van je uitkering.

Je kan onze werkloosheidsconsulenten op verschillende manieren bereiken. We beschikken over 23 kantoren. Alle contactmogelijkheden staan in je regiofolder. Doe geen nodeloze verplaatsingen, misschien kan je geholpen worden per telefoon of via e-loket.

Via 'Mijn ABVV' heb je toegang tot je persoonlijk ABVV-dossier. Je kan je persoonlijke gegevens controleren: je gsm-nummer en je e-mailadres ingeven of aanpassen en aanduiden of je mails wil ontvangen van het ABVV. Je kan de betaling van je lidmaatschap of de uitbetaling van je werkloosheidsuitkeringen opvolgen. Je hebt ook toegang tot je fiscale fiche en andere attesten. We breiden het aanbod stelselmatig uit.

Wat doen wij voor jou?

• We maken jouw werkloosheidsdossier op en geven aan antwoord op al jouw vragen over jouw uitkering.
  • We kennen de heel specifieke problemen van 50-plussers, schoolverlaters, allochtonen, alleenstaanden, arbeidsgehandicapten, langdurig werklozen, enz.
  • Heb je het moeilijk om een job te vinden? Via ons Jobloket zoeken wij voor jou geschikte vacatures zodat je kans op werk vergroot. Schrijf je hier in!
  • De VDAB verwacht van elke werkzoekende dat zijn online VDAB-dossier in orde is. In onze info 'Werken met VDAB tools' leer je werken met 'Mijn loopbaan', het online VDAB dossier. Kijk hier wanneer de volgende info doorgaat.
  • Wil je een opleiding volgen? Wij helpen je zoeken naar een geschikte opleiding en vragen samen met jou een vrijstelling aan. Klik hier voor onze contactgegevens.
  • Elke maand organiseren wij een info over je rechten en plichten als werkzoekende. Als nieuwe werkzoekende wordt je hier automatisch op uitgenodigd. Onze agenda vind je hier.
  • Heb je werk gevonden? We kunnen je ook coachen op de werkvloer als je werkgever hiermee akkoord is. Klik hier voor meer info.

Contact

• Voor alle vragen over jouw werkloosheidsdossier of uitkeringen kan je terecht bij onze werkloosheidsdienst. Je kan hiervoor steeds langskomen. Maar ook telefonisch of via het e-loket kunnen we al veel hulp bieden.
  • De contactgegevens van onze werkloosheidsdienst vind je hier.
  • Geef jouw e-mailadres door via oost-vlaanderen@abvv.be zodat we je altijd snel kunnen bereiken. (vermeld ook jouw geboortedatum!)
  • Als we reeds jouw e-mail doorkregen dan ontvang je elke twee maanden een e-zine. Zo blijf je op de hoogte van ons aanbod en van de wijzigingen in de werkloosheidsreglementering.