Vormingsaanbod 2017 - 2018

Vorming maakt je sterker

Net zoals vorige jaren hebben we voor het vormingsjaar 2017-2018 weer een uitgebreid programma samengesteld. Kom meer te weten in dit artikel.

Vorming & Actie

Vorming en Actie organiseert jaarlijks een ruim pakket vorming voor werknemersafgevaardigden. We gaan ervan uit dat iedere militant recht heeft op vorming.
Wij bieden vorming aan die de militant ondersteunt in zijn syndicale en maatschappelijke situatie. In deze snel veranderende samenleving is het immers noodzakelijk veranderingen bij te benen en continu bij te leren.

Vanuit ervaringen van de deelnemers werken we rond concrete situaties en worden vaardigheden geoefend en attitudevorming gestimuleerd.
We willen mensen informeren over het syndicaal werk, recht en onrecht, plichten en engagement. Maar we leggen niet alleen de nadruk op kennis, integendeel.

We trainen mensen ook om assertief en correct op de werkvloer en in de maatschappij voor de rechten van de werknemers op te komen.

Wat bieden wij aan?

Basisvorming:
Hier wordt kennis gemaakt met het ABVV, de structuur, de syndicale werking, de ideologie en de waarden. We bekijken het vakbondswerk op het niveau van het bedrijf, Vlaanderen, België, Europa en de wereld. De basisvormingen omvat drie schooljaren van telkens 80 uren vorming.

Inschrijven kan je hier.

Themavormingen:
Deze vormingen zijn bedoeld voor gevorderden en behandelen een ruim aanbod van thema’s die voor de syndicale of maatschappelijke inzet belangrijk zijn. Rode draad doorheen onze vorming is de ervaringsgerichte methode met nadruk op ervaringsuitwisseling, concrete situaties, zelfwerkzaamheid via groepswerk, ludieke oefeningen en eigentijdse informatie. Elk thema omvat 40 uren vorming.
Inschrijven voor deze themaweken kan je hier:

Modules:
Met deze cyclussen willen we meer greep krijgen op het sociaal overleg. We willen de link leggen met de ervaringen in de praktijk. Daarom werken we met een start 3-daagse en een terugkom 2-daagse. Om deze vormingsweken te volgen is ervaring met of uitzicht op een mandaat noodzakelijk. Overleg over jouw inschrijving voor deze modules met je beroepssecretaris. Voor deze modules zijn de plaatsen beperkt.

Een overzicht en mogelijkheid tot inschrijven vind je hier.

Downloads

Alle vormingen kunnen gevolgd worden met Betaald Educatief Verlof (BEV). Wens je hierover meer te weten, neem dan contact op met een van onze medewerkers.

Regio E-mail Telefoon
 Aalst resley.verbinnen@abvv.be053 72 78 25