Win het boek: Welke toekomst voor onze sociale zekerheid?

75 jaar sociale zekerheid. Stemmen uit de meest diverse hoeken van de samenleving aan het woord over haar toekomst.

Waar gaat het boek over?

28 december 1944. Het stof van de Tweede Wereldoorlog is nog aan het wegtrekken als werkgevers en werknemers in Brussel ‘de Besluitwet betreffende de maatschappelijke zekerheid der arbeiders’ ondertekenen. De sociale zekerheid wordt een van de meest ambitieuze projecten uit de vaderlandse geschiedenis: er komt een verplichte ziekte- en invaliditeitsverzekering, werkloosheidsverzekering én jaarlijks congé. Precies vijfenzeventig jaar later maakt ‘de kathedraal van de werkende bevolking’ zich op voor een verjaardagsfeest. Maar valt er veel te vieren? Nog eens vijf jaar een rechtse regering en er blijft niks meer over, zeggen vakbonders. Zeker is: de sociale zekerheid staat op een kruispunt. Waarheen? In dit boek laten ACV-voorzitter Marc Leemans en LBC-NVK-algemeen secretaris Stefaan Decock stemmen uit de meest diverse hoeken van de samenleving aan het woord, van politici tot academici en mensen uit het middenveld.

Met bijdrages van Ferre WyckmansVincent van QuickenborneJohn CrombezWouter BekeMeyrem AlmaciKim De WitteDanny PietersBea CantillonHans MaertensBart BuysseMarc Leemans en Jan Smets.

Win het boek!

Op welke datum werd de Besluitwet betreffende de sociale zekerheid in voege gesteld?

Vul het antwoord in in onderstaand formulier en wie weet lees je binnenkort het boek gratis! Een onbevooroordeelde hand kiest de gelukkigen uit de juiste inzendingen.

Win het boek: Welke toekomst voor onze sociale zekerheid?

Overeenstemmend de wet van 8 december 1992 betreffende de bescherming van de persoonlijke levenssfeer geeft Linx+ je gegevens NIET weg aan derden!

Velden met een * zijn verplicht

• Dorine Deloof - Administratief Medewerkster - 02 289 01 81