Blankenberge Anders Bekeken

22 juni 2019

Blankenberge ontstond als eenvoudig vissersdorpje tussen de ‘blanke’ duinentoppen en groeide uit tot een mondaine badplaats dankzij de aanleg van het spoor en de opkomst van het kusttoerisme.

Wat krijg je te zien?

Met onze wandeling volgen we de sporen van deze groei tot het huidige stadsbeeld. We bekijken de prachtige art nouveau ‘villa’s’ die getuigen van de tijd toen vissers, werkmensen en rijke burgerij leefden in het begin van de 20ste eeuw. We vertellen over Leopold II en de Kongo, de kusttram, WO II en zien hoe al die sporen nog terug te vinden zijn in het stadsbeeld.

Wil je mee?

Vul onderstaand formulier in. Na betaling van 5 euro per persoon op rekening BE79 8777 9643 0233, met vermelding ‘Blankenberge Anders Bekeken', wordt je inschrijving definitief. We spreken af aan het station van Blankenberge, de wandeling start stipt om 10u00 en eindigt om 13u00.

Inschrijvingsformulier Blankenberge Anders Bekeken 22 juni 2019

Overeenstemmend de wet van 8 december 1992 betreffende de bescherming van de persoonlijke levenssfeer geeft Linx+ je gegevens NIET door aan derden!

Ik zou graag geïnformeerd willen worden over de activiteiten van Linx+

Velden met een * zijn verplicht

• Dorine Deloof - Administratief Medewerkster - 02 289 01 81